donderdag 1 december 2011

Scheerschuimtechniekkaart

Hallo allemaal,

Vandaag weer even een gewoon kaartje. 
Eentje met de scheerschuimtechniek.


Je hebt nodig;
Een platte bak ter grootte van je werkstuk.
Scheerschuim
Ecoline, shadowpaint of andere inkt.
Sateprikker
Spatel
Papier voor je werkstuk.


Werkwijze;

Neem de bak en spuit daar de scheerschuim in. 
Spatel het tot een gladde laag. De laag hoeft niet dik te zijn. 
Druppel nu de inktkleuren die je wilt gebruiken op het scheerschuim. 
Trek met de prikker door de inktdruppels heen mooie patronen. 
Leg je papier op het scheerschuim en druk een beetje aan
zodat al het papier het scheerschuim raakt. 
Haal het papier voorzichtig uit de bak. 
 Haal met de spatel al het overtollige scheerschuim van het papier af.
Je kan meerdere afdrukken maken. 



Voor mijn kaart gebruikte ik diverse stempels van Bella Brush van Fancy Pants en Birdnotes van Crafty Secrets. 
Afgewerkt met bloemenpailletten en stiksels (moeilijk op papier)



Gisteren mijn grote opdracht afgemaakt en vandaag 
de laatste afmaken. 
Morgen de ontknoping van de sneakpeak en 
de surprise van jongste. 
Alles is erg mooi geworden dus vergeet niet te komen kijken!


groetjes Kiek

1 opmerking:

  1. Hele mooie kaart! Die techniek wil ik ook proberen! Bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!