zaterdag 2 juni 2012

Zolder

Hallo allemaal,

Weer een kleine update van de stand van zaken op zolder. 
Het vordert langzaam................ 
want op zolder is het in de winter koud 
(opgelost met zo'n electriciteitverslindend kacheltje) 
in de zomer, met de zon er de hele dag op, is het warm, 
erg warm, zeg maar gerust heet. 
En omdat manlief en ik allebei niet zo heel erg goed 
tegen de warmte kunnen doen we alles in een lagere versnelling. 
Anders maken we fouten zoals  eh.........meetfouten. 
Meetfouten waarbij de deurtjes in het luchtledige hangen!
enne da's op zijn zachts gezegd niet echt handig. 
Zijn ook maar even gestopt, later maar weer verder.


Volgens mij heb ik van de week nog wel een record gevestigd.
Deze twee kastjes 
(natuurlijk bij Ikea vandaan) 
heb ik in 45 minuten in elkaar gezet!


Natuurlijk had ik vlak daarvoor het ladekastje in elkaar gezet 
zodat ik precies de volgorde wist. 
Bovendien zitten hier geen laadjes in.
En die jarenlange ervaring 
(want dit is bepaald niet het enige van Ikea hier in huis)
telt natuurlijk ook wel mee.
Mensen weten me helaas zelfs al te vinden voor zo'n klus!

Ook begonnen met schilderen.
Moeilijk om in de hoekjes van het schuine dak te komen!
Ging ook niet helemaal zonder knoeien...................

Maar uiteindelijk ziet er er dan zo uit;


Er moet nog veel gebeuren hoor,
zo komen er nog schuine deurtjes en
ga ik ook nog iets doen met de korter gemaakte louvredeurtjes.
Onder het bureau aan de zijkanten
komen ook nog planken en deuren.
Enne we moeten nog wat appelmoes eten........
kom namelijk nog wat potjes tekort!


Ook nog even tussendoor de kast
van mijn 85 jarige oma gerepareerd.
Zij belde s'ochtends nogal zenuwachtig op
dat de hele plank naar beneden was gekomen
met alles erop en eraan
(de roede zat ook nog vast aan de plank)
Dus een grote chaos.

Donderdag ging ik lekker winkelen met jongste,
zij heeft vakantie terwijl oudste gewoon school heeft.
Maar ja oudste heeft nog maar 2 weken les
dan een repetitieweek en daarna............
Officieel noemen ze het schoolweken maar
die ene dag een uitje en een andere dag boeken inleveren
en weer een andere dag haar rapport ophalen
kan ik niet als schoolweken zien!

Vandaag nog een bruiloft dus even gauw een kaart gemaakt




Fijn weekend allemaal

Groetjes Kiek



5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart ! Heel mooi gemaakt. Jaaa, ikea, ik woon er vlakbij en zet het bijna met mijn ogen dicht in elkaar ... je wordt er gewoon handig in als je maar blijft oefenen ! Wat wordt het een hobbypaleis, schitterend, wat lekker veel kastjes en bergruimte. Ik wens je een prettige zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er al erg gaaf uit zo Monique. Die potten met al je bloemen maken er een fleurig geheel van :). Het kaartje met inhoud is ook goed gelukt.
    Komt vast doordat je zo'n lekker plekje hebt nu (ook al is het nog niet helemaal klaar)
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een gezellige knutselzolder! Heel mooie kaart, ook de binnenkant!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent weer lekker bezig geweest, en het resultaat mag er dan ook zijn. Een keurige knutselkamer helemaal naar je zin. Knap hoor! Groetjes, Ans

      Verwijderen
  4. oooh ! ben zo jaloers op jouw werkhoekje !!! ik krijg meteen kriebels om te gaan freubelen als ik je foto zie.... liefs marie

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!