dinsdag 25 oktober 2011

Illustratie

Hallo allemaal,

Dit jaar heb ik geholpen met de kinderboekenweek op de school van mijn jongste. Dit stond in het teken van superhelden. 
Klik hier voor dat bericht.

Maar ook verleden jaar heb ik geholpen. 
Toen was het thema 'de grote tekententoonstelling'. 
Ik heb toen voor iedere groep (wel tien!) een illustratie gemaakt voor op de ramen.  Gelukkig had ik wel hulp met het op de ramen overzetten. 
De kinderen mochten die met verf inkleuren. 
Iedere groep krijgt met de kinderboekenweek een nieuw boek voor in de klas. Uit elk boek heb ik een illustratie gekozen die ik zelf heb vergroot. 
Ik ben niet zo goed in het in een keer uit de hand natekenen 
(zeker niet op ramen). 
Daarom plak ik de tekening altijd aan de buitenkant van het raam en 'trek' het daarna over. 
Toen ik nog in een kinderdagverblijf en later een peuterspeelzaal werkte maakte ik daar heel vaak schilderingen op het raam. 
Tja dat mis ik wel.  
net als het werken met kinderen.

Ik heb (heel dom) geen foto's gemaakt van die illustraties maar wel van de gezamelijke illustratie voor die ( gekleurd en wel) in de gang heeft gehangen. 
Uit een van de boeken van Geronimo Stilton.


Ik gebruikte tekenvellen iets groter dan  A2 formaat. 
Ik heb alles op de grond getekend
en dat valt niet mee met een houten planken vloer! 

Deze foto heb ik staand op de eettafel genomen.
Het viel niet mee om alles erop te krijgen. 
Deze kwam hoog op een gangmuur en daaronder.......

kwamen deze muizen.

Ik denk dat jullie zo wel een idee krijgen hoe dat eruit heeft gezien. Iedere groep heeft een stuk gekleurd  
Het was dus een nogal bonte draak 

Het was een hele klus maar erg leuk om te doen. Ik heb nog een jaar de kans om te helpen daarna gaat jongste naar de middelbare school.

Groetjes Kiek

4 opmerkingen:

  1. Wat een schattige tekeningen! Doe je dat helemaal zelf?
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuke tekeningen. En wat een werk.

    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg weer een reactie in mijn mailbox, nu van Anneke. Is dus niet voor mij bestemd. Hoe kan dit?

    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg ze niet alleen van jou hoor ook van anderen. Vandaag is het al 4x het geval. Ik weet het ook niet.

    Groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!