dinsdag 9 april 2013

Vilt en creabeurs Rijswijk

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, de verjaardagen hier zitten er weer even op.
Helaas kon ik daarom dit jaar niet naar
het art specially event:-(
Afgelopen vrijdag ben ik daarom weer 
naar de creabeurs in Rijswijk geweest.
Ik ben nu in het gelukkige bezit van de gelli-plate! 



Natuurlijk kocht ik nog meer;



En als laatste bij een superenthousiaste Marian van Punch!
een addiquick viltapparaat.


Ik heb al wat geprobeerd maar moet nog goed oefenen........


Vooral bolletjes maken is erg moeilijk,
lastig vasthouden met zo'n razendsnelle naald vlakbij.
Best een beetje eng.............
Maar dit hangertje vind ik erg geslaagd,
hing aan het cadeautasje voor een vriendin.




Een paar weken geleden ben ik begonnen aan een viltcursus 
Verschillende basistechnieken komen aan bod. 
Ik heb al 3 lessen gehad.



les 1
Leren leggen van de wol en vervilten.


En  wat glinstergaren meegevilt;






les 2
Strengen vilten en verbinden.


Van de streng kralen geknipt en een ketting gemaakt.
Kleuren vind ik niet zo mooi uitkomen.
Ook een leerpuntje
kleuren gebruiken die duidelijk bij elkaar afsteken!






les 3
Een bloem vilten.







En volgende keer gaan we een holle 'vaas' vilten!
Superleuk om te doen,
  ik kan niet wachten tot de volgende les..............



Groetjes Kiek

8 opmerkingen:

  1. o wat leuk zo'n vilt "apparaat" nooit geweten dat dat uberhaupt bestond! Je kan er echt veel moois mee maken he!
    Je moet ook maar eens laten zien wat je allemaal met dat print ding kan doen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige spullen heb je gekocht, knap dat vilten. Je hebt er mooie dingen van gemaakt! groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wooow Kiek...geweldig leuk die bloem. Ik heb een keer bij zo'n workshop staan kijken...Pffff wat een werk dat inzepen van die wol maar het bleef me fascineren. Je moet wel geduld hebben maar.....dat is jou wel toevertrouwd. Ga lekker door en ik kijk bij jou.
    Bedankt nog voor je tip v.w.b. het filmpje wat ik zocht. Het adres wat jij gaf ag er ook gaaf uit. Gevonden inmiddels dankzij een slimme volgster (ik zocht in het nederlands op youtube en dat was mijn fout.
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, mooie dingen allemaal. Ben helemaal gek van dat gevilte spul maar ik heb er even geen tijd voor want ik heb eens balletjes genatvilt en daar was ik uren mee bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige creaties heb je gemaakt, zooo mooi !!! Ik was vrijdag ook in Rijswijk ! Wie weet hebben we elkaar gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed bezig Moon ! ben erg vereerd dat ik één van jouw creaties mocht ontvangen (sorry dat ik op het moment zelf m'n bril niet ophad...) ik zet hem in de vitrinekast naast jouw gebakje van zeep.
    volgende keer blokken we onze agenda's voor zeist! liefs marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ojeeee, nog een iemand die vilt verslaafd is... Wordt. Hhaha, heerlijk toch, ik vilt al jaren en het is zo verslavend, zalig hoor, en je kocht de addi. Ik wilde het ding juist niet omdat ie zo snel is, vond het inderdaad erg eng, maar goed, ik heb daarvoor wel de happy lock, en je kunt niet alles hebben willen hé, hahaha, en je buit is keileuk!!

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!