maandag 2 juli 2012

Workshop

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik een workshop gegeven 
bij mijn vriendin. 
Wat was dat leuk! 
Er waren lekkere hapjes 
en mijn vriendin had kersenclafoutis gemaakt. 
MMMMMMMMMM heerlijk!
Ik hoop nog wel het recept van haar te krijgen.......... ;-D
(hint,hint)

Ik zal jullie even laten watertanden:




Na wat koffie en thee en bovenstaand lekkers zijn we begonnen.

Eerst even oefenen met zo'n stempel, 
hoe maak je een mooie afdruk, 
wat doet de inkt?
Daar hadden ze een kladpapiertje voor. 

Er werd druk geoefend en buiten een paar 'mislukte' afdrukken 
ging het eigenlijk heel goed.



Ze konden direct met de eerste kaart beginnen. 
Mijn voorbeelden vind je hier


Helaas ben ik vergeten foto's te maken van het resultaat.

Het mapje heb ik een beetje aangepast. 
 Het was net iets te smal waardoor de plakrandjes loslieten.

Het ziet er nu zo uit;


Omdat het zo gezellig was en er lekker gekletst werd 
liepen we een heel klein beetje uit..........................

Dat is iets wat ik moet onthouden voor een volgende keer.
Dit was namelijk zo leuk om te doen, 
dat ik het absoluut vaker wil doen!

Groetjes Kiek

4 opmerkingen:

  1. Gezellige bedrijvigheid daar aan die tafel. En ik zie mooie resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Bij mijn eerste workshop liep ik ook giga uit, het is een hele goede leerschool geweest haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dan hierbij nog het recept voor de clafoutis : 75 gram suiker, 3 eieren, 125 gram bloem, 1/4 theelepel zout, 1/4 liter melk, poedersuiker (om de clafoutis te bestrooien) ; Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius, zet een gasoven op stand 3-1/2, Vet de vorm in. Klop - in een kom - de eieren samen met de suiker schuimig (gebruik een garde, een keukenmachine of mixer). Klop de bloem door het suiker en ei-mengsel Doe de melk en het zout er bij en klop door tot er een glad beslag ontstaan is. Schenk een dun laagje beslag in de quichevorm: Net genoeg om de bodem mee te bedekken - circa 1/2 centimeter, draai even met de vorm zo dat het beslag goed uitloopt. Zet de vorm (circa 5 minuten) in de oven tot het beslag gestold is - de oven hoeft hiervoor nog niet op temperatuur te zijn. Gebruik pannenlappen, haal de vorm met het gestolde beslag uit de oven en verdeel de kersen over het gestolde beslag. Giet de rest van het beslag over de kersen en bak de clafoutis, als de oven op temperatuur is, in het midden van de oven in circa 40 - 45 minuten gaar en goudbruin (een mes dat er midden in gestoken wordt moet er schoon uit komen, bak zo nodig wat langer). Laat de clafoutis buiten de oven tot lauw af koelen en bestrooi de clafoutis vlak voor het serveren met poedersuiker. Ik hoop dat je er net zo van geniet als wij van jouw workhop ! liefs marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er erg gezellig en lekker uit. Leuk dat iedereen een mooie creatie heeft gemaakt. Zo te zien aan de foto's is er geen kaart hetzelfde.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!