woensdag 22 februari 2012

Kaartje voor de Stempelstudio

Hallo allemaal,

De Stempelstudio bestaat 7 jaar! 
Iedereen die een kaartje stuurt maakt kans op een cadeaubon.
Ik koop regelmatig de mooiste stempels bij Karin en wil haar daarom feliciteren met het 7 jarig bestaan van de winkel.

Ik gebruikte een techniek van het Art specially Event van 2009.
Een resisttechniek met clear embossingpoeder, 
gesso en een strijkijzer.

Eerst maak je een kleurrijke ondergrond, ik gebruikte diverse kleuren distressinkt.


Daarna neem je een mooie stempel. 
Ik gebruikte Sweet threads spirals van Hero Arts. 
Gekocht op de creabeurs in Rijswijk bij Creafine.


Deze heb ik met embossinginkt op de achtergrond gestempeld.
Daarna clear embossingpoeder eroverheen gestrooid en verhit.


Daarna de hele kaart met Gesso ingesmeerd. 
Gewoon kris kras hoeft niet netjes.


De gesso na een heel klein beetje drogen er weer afvegen met een vochtig doekje. En dan krijg je dit:


Nu pak je een velletje keukenpapier en een strijkijzer en strijkt de embossingpoeder in het keukenpapier.


Ik had nog wat ander papier en dat heb ik geweten............
met geen mogelijkheid kreeg ik het papier nog van de ondergrond af!
Ik gebruikte een strijkijzer voor encaustic.
Hier zie je hoe de embossingpoeder in het papier trekt 
en dus in mijn geval vast komt te zitten!


Regelmatig en snel, zodat het niet teveel afkoelt, je papier optillen. 




Als het dan allemaal goed gaat krijg je dit;



Nu kan je deze achtergrond gaan verwerken. 
Ik maakte er deze kaart mee.


Ik gebruikte een van de stansjes die ik van Ellen heb gehad. 
Ik moet wel bekennen dat ik best moeite had met de schaar 
in de paraplu te zetten om er een ballon van te knippen. 
Maar vond dat bij deze kaart  juist passend.

Een stempeltje (toevallig ook weer Hero Arts) 
wat precies in het labeltje past.



En klaar is Kiek!

Nou ja nog even iets persoonlijks in de kaart schrijven 
en op de bus doen natuurlijk...................

Groetjes Kiek

3 opmerkingen:

  1. Ziet er erg leuk uit. Handig je lesje erbij, met do's en don'ts. :)
    Gauw inzenden en wie weet?
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie techniek met een prachtig resultaat! Je maakte er een leuke kaart mee. Super idee om van de plu een ballon te maken! En dat stempeltje in het label gevat vind ik ook wel top!
    De spiraalstempel heb ik ook, ik krijg hier gelijk inspiratie, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOW Kiek wat prachtig heb je dit gedaan. En die kleuren zijn ook echt mooi. Ennuhhh....geen paniek hoor je krijgt een nieuwe plu.

    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!