dinsdag 1 mei 2012

Blij

Hallo allemaal,

Wat maakte mij blij deze week?

1- Mijn nieuwe volgers! 

Na een hele tijd op hetzelfde aantal te hebben gestaan 
heb ik er ineens 2 volgers bij. Hoe leuk is dat? 
En dan zijn het er ook nog 2 die ik zelf volg en  
waarvan ik hun werk bewonder! 
Welkom.

2- Mijn geverfde slaapkamer! 

Na 1,5 jaar tegen 15 grijze gevulde gaten aan te hebben gekeken 
(want ooit hingen hier enorme lange planken 
die dus goede ondersteuning nodig hadden) 
heb ik nu dan toch echt de roller ter hand genomen.
Met een piepklein restje van de originele donkerblauwe verf 
de plekken geverfd en het lukte! 
Pfff gelukkig hoefde ik niet de hele muur te doen.
Overigens heb ik wel de andere muur helemaal gedaan
 die was nogal verkleurd,
daar kwam ik achter toen ik de spiegel weghaalde. 
Snapte al niet dat ik 6 jaar geleden zo'n kleur had kunnen uitzoeken..................Haha.
In plaats van verkleurd lichtblauw is die nu gebroken wit.

3- Mijn nieuwe dekbedovertrek!

Prachtig die rozen, gelukkig had manlief geen bezwaar; 
"Ik heb toch mijn ogen dicht als ik slaap!"

Mooi bij mijn blauwe muur toch?

4- Het heerlijke zonnetje gisteren!

Dat hadden we allemaal heel hard nodig...........


5- Mijn onkruidvrije tuin!

Door dat zonnetje kon ik een paar uur lekker 
in de tuin aan de slag waardoor die weer toonbaar is. 
Mijn kreunende en protesterende rug neem ik voor lief.

Ik ben nog niet klaar hoor,
er is het een en ander doodgegaan deze winter
en mijn Japanse anemoon (links) is aan het woekeren
dus daar moet ook nog wat van worden verplaatst....

 6- Mijn pioenrozen!

Gekocht aan de deur van een jongen waarvan ik juf ben 
geweest op de peuterspeelzaal. 
Hij weet dat ik altijd wat bij hem koop................



Maar het allerblijst?

Toen jongste vrijdag weer thuis  kwam!
Na een week waarin ik een beetje ronddrentelde in huis, 
er behalve de slaapkamer weinig uit mijn handen kwam,
(en ik had zulke grote plannen)

er na haar kaartje op woensdag 
nog minder uit mijn handen kwam,
kon ik haar vrijdag weer in mijn armen sluiten. 
En zo hebben we ook nog lang op de bank gezeten, 
zij honderuit vertellend wat ze allemaal hadden gedaan. 
Dit jaar twitterden ze op kamp waardoor we 
zo'n beetje wisten wat ze aan het doen waren. 
Erg leuk. 
Al een paar jaar zetten ze per dag foto's van hun belevenissen 
op de site van de school
Het bezoekersaantal stijgt altijd explosief in de kampweek!

En nu houden we lekker vakantie, 
en moet ik het een en ander afmaken
wat ik nog niet kan laten zien.

En? Wat maakte jullie blij deze week?

Groetjes Kiek

4 opmerkingen:

  1. Ha, ha, ha, ik word blij van jou met je gezellige blogpost ! Heerlijk dat je kind weer thuis is ! Mooie dekbedhoezen heb je, ik slaap onder roze roosjes met blauw/wit ruitje, van Pip Studio, een feest om onder te liggen. Wat hadden we een heerlijke dag gisteren, daar word ik ook blij van, regen, regen en regen en op koninginnedag: zon !!!
    Nu weer verder in de tuin, de plantjes wachten al weken tot ik ze in de tuin zet, was er gewoon geen weer voor, nu is het lekker na zware onweer vanmorgen. Groeten Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zo'n berichtje. Wat kun je dan genieten van gewone, dagelijkse maar oh zulke bijzondere) dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. in de trant van "count your blessings..." heel leuk hoor die blijmakertjes.
    jouw dekbedovertrekken doen me een beetje denken aan Laura Ashley. ken je die stijl ?
    mijn eigen laatste projectje is een kraamkadootje: een slaapt-shirt voor de mamma met in glittersteentjes de naam van de moeder & dochter.
    erg leuk gelukt, ook omdat dat het ook zo persoonlijk maakte.
    tot zaterdag ! marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat maak je toch mooie foto's...en je verhaal, die kaart van je dochter en jouw gevoelens erbij. Ik herken dat zo. Als ik nu kijk hoe mijn dochter een huis heeft gekocht en alles regeld en mijn zoon er eentje gaat kopen...dan denk ik "kijk nou toch eens, ik zie ze nog in de wieg liggen". Alle leeftijden hebben zo hun eigen dingetjes. Ze blijven je bezighouden en dat is goed...toch?

    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes maken mij heel blij!